Tänavu veebruaris ilmunud väljaandes „Building hope for Ukraine: 15 inspiring projects from Erasmus+ and European Solidarity Corps“ tõstis Euroopa Komisjon esile programmi „Erasmus+“ ja Euroopa solidaarsuskorpuse programmi silmapaistvaimaid Ukraina abistamise projekte. Üks esiletoodutest on Tartu Ülikooli projekt, mis võimaldas Ukraina meditsiiniteaduste üliõpilastel pärast eesti keele intensiivõppeaastat jätkata õpinguid Tartus.
2022/2023. õppeaastal võttis Tartu Ülikool vastu meditsiiniteaduste üliõpilasi Sumõst, Harkivist, Kiievist, Lvivist ja Vinnõtsjast. Tudengid läbisid Erasmus+ stipendiumi toel eesti keele intensiivkursuse ja jätkasid 2023/2024. õppeaastal meditsiiniõpinguid Tartu Ülikoolis eesti keeles.
„Meditsiinitudengite huvi Tartusse tulemise vastu oli sõja algusest saati suur. Semestriks või kaheks Tartu Ülikooli tulek ei olnud aga variant, sest pärast õpirännet tulnuks koduülikooli naasta ja seal õpingud lõpetada, mis oleks paljude jaoks keeruline olnud,“ ütles Tartu Ülikooli üliõpilasvahetuse koordinaator Piret Maiste. „Koondasime need meditsiinitudengid kokku ja võtsime sisseastumiskatsed edukalt sooritanud väliskülalisüliõpilastena Tartu Ülikooli eritingimustel vastu. Erialaõpingute jätkamise eelduseks oli see, et aastaga tuleb omandada eesti keel B2-tasemel, mida enamik ka tegi,“ lisas Maiste.
13. mail toimub väljapaistvate projektide tutvustamiseks veebiseminar „EU Solidarity with Ukraine: Insights from Erasmus+ Projects’ Social Actions“. Tartu Ülikooli projektist räägib üliõpilasvahetuse koordinaator Piret Maiste. Osalemiseks tuleb registreeruda Zoomi keskkonnas.
2023. aastal sõlmiti Ukraina ülikoolidega ühtlasi 16 uut Erasmus+ partnerluslepingut, mille eesmärk on eelkõige soodustada üliõpilaste ja töötajate õpirännet. Tänu programmi paindlikkusele on Tartu Ülikooli alates 2022. aasta kevadest vastu võetud 128 Ukraina päritolu väliskülalisüliõpilast.
Samal teemal:
Admission of Ukrainian students to the University of Tartu Faculty of Medicine, 10.05.2022
Estonian can be spoken after just six months of study, 10.03.2023